• Batnfjord Auto..Batnfjordsøra...Denne bussen, T-99087 Mecedes-Benz LP608/42, 1968-modell, fikk påbygd karosseri ved Kristiansund Lettmetall. En identisk buss ble levert samtidig, og den fikk reg.nr. T-99086. Bussene hadde 28 sitteplasser. Batnfjord Auto v/ Peder P. Silseth var kjøper av bussene som skulle brukes i lokal- og skoleruter i Gjemnes kommune. Etter fusjon i 1973 ble bussene med i Aarø-Batnfjord-Kleive Auto A/S (seinere Molde Bilruter). Bussene var i drift i ca. 20 år. T-99086 ble tatt vare på som veteranbuss og er likedan som på bildet..(fra Oddbjørn Skjørsæter sine samlinger i Romsdalsarkivet)
    Photo: Romsdalsmuseet

Batnfjord Auto..Batnfjordsøra...Denne bussen, T-99087 Mecedes-Benz LP608/42, 1968-modell, fikk påbygd karosseri ved Kristiansund Lettmetall. En identisk buss ble levert samtidig, o...

1 comment

• Denne bussen, T-99087 Mecedes-Benz LP608/42, 1968-modell, fikk påbygd karosseri ved Kristiansund Lettmetall. En identisk buss ble levert samtidig, og den fikk reg.nr. T-99086. Bussene hadde 28 sitteplasser. Batnfjord Auto v/ Peder P. Silseth var kjøper av bussene som skulle brukes i lokal- og skoleruter i Gjemnes kommune. Etter fusjon i 1973 ble bussene med i Aarø-Batnfjord-Kleive Auto A/S (seinere Molde Bilruter). Bussene var i drift i ca. 20 år. T-99086 ble tatt vare på som veteranbuss og er likedan som på bildet.