• UX14113 var en Scania LBS110 1972-modell. Den ble anskaffet av Kristiansund-Oppdal Auto (KOA) og kostet ny 250.000 kr. Det var en lastebil med åpent plan, og hadde påmontert kran. Det ble også kjøpt inn tilhenger med åpent plan til bilen. Bilen var lenge i drift for KOA, etter fusjoner KOA-EEB, Trollheimen Trafikk og Mørelinjen A/S. Hele tida hadde den fargene til KOA, blå og brun. Den ble solgt videre en gang på 1990-tallet. Den var registrert helt fram til 2016..(fra Oddbjørn Skjørsæter sine samlinger i Romsdalsarkivet)
    Photo: Romsdalsmuseet

UX14113 var en Scania LBS110 1972-modell. Den ble anskaffet av Kristiansund-Oppdal Auto (KOA) og kostet ny 250.000 kr. Det var en lastebil med åpent plan, og hadde påmontert kran. ...

1 comment