• Kristiansund - Oppdal Auto..I følge Oddbjørn Skjærsæters notater er dette bildet fra 1975 og er tatt ved Borre kirke som ligger like ved Vestfold Bil og Karosseri (VBK) der bussens karosseri ble bygd. Bussen ble levert til Kristiansund-Oppdal Auto (KOA) og registrert i juli 1975 på nummer UX19535 og den fikk internnummer 59 hos KOA: En juni samme år fikk KOA en identisk buss med registreringsnummer UX19380 og internnummer 58. Modellen er Volvo B58 og hadde 46 sitteplasser. Begge bussene ble satt inn i rutene Oppdal-Sunndalsøra-Tingvoll- Kristiansund..(fra Oddbjørn Skjørsæter sine samlinger i Romsdalsarkivet)
    Photo: Romsdalsmuseet

Kristiansund - Oppdal Auto..I følge Oddbjørn Skjærsæters notater er dette bildet fra 1975 og er tatt ved Borre kirke som ligger like ved Vestfold Bil og Karosseri (VBK) der bussens...

1 comment

• I følge Oddbjørn Skjærsæters notater er dette bildet fra 1975 og er tatt ved Borre kirke som ligger like ved Vestfold Bil og Karosseri (VBK) der bussens karosseri ble bygd. Bussen ble levert til Kristiansund-Oppdal Auto (KOA) og registrert i juli 1975 på nummer UX19535 og den fikk internnummer 59 hos KOA: En juni samme år fikk KOA en identisk buss med registreringsnummer UX19380 og internnummer 58. Modellen er Volvo B58 og hadde 46 sitteplasser. Begge bussene ble satt inn i rutene Oppdal-Sunndalsøra-Tingvoll- Kristiansund.