• Denne bussen ble levert ny til Eira-Eidsvåg Billag (EEB) høsten 1976. Det er en Scania BR86S. Karosseriet ble levert av Vest i Stryn og den hadde 47 sitteplasser. Den ble registrert UR26899. I 1982 ble EEB fusjonert med Kristiansund-Oppdal Auto (KOA) og nytt selskapsnavn ble KOA-EEB A/S, seinere Trollheimen Trafikk, og Mørelinjen A/S fra 1988. Etter 1982 ble bussen lakkert mørkblå og brun (fargene til KOA). Bussen var i bruk til slutten av 1990-tallet..(fra Oddbjørn Skjørsæter sine samlinger i Romsdalsarkivet)
    Photo: Romsdalsmuseet

Denne bussen ble levert ny til Eira-Eidsvåg Billag (EEB) høsten 1976. Det er en Scania BR86S. Karosseriet ble levert av Vest i Stryn og den hadde 47 sitteplasser. Den ble registrer...

1 comment