• UR22133 var en Scania BR85 med karosseri fra Vest Karosseri. Bussen ble levert til Eira-Eidsvåg Billag (EEB) i mars 1975. Den hadde høy standard med 45 seter og fikk først i rute Molde-Sunndalsøra. I 1982 ble EEB slått sammen med Kristiansund-Oppdal Auto (KOA) og bussen ble lakkert i fargene til KOA, blå, brun og sølvfargede striper. Bussen var i bruk som rutebuss til 1993, de siste åra først og fremst i skoleruter i Nesset og Sunndal. Bildet er antakelig tatt i Eidsvågen mens bussen var ganske ny...(fra Oddbjørn Skjørsæter sine samlinger i Romsdalsarkivet)
    Photo: Romsdalsmuseet

UR22133 var en Scania BR85 med karosseri fra Vest Karosseri. Bussen ble levert til Eira-Eidsvåg Billag (EEB) i mars 1975. Den hadde høy standard med 45 seter og fikk først i rute M...

1 comment

• UR22133 var en Scania BR85 med karosseri fra Vest Karosseri. Bussen ble levert til Eira-Eidsvåg Billag (EEB) i mars 1975. Den hadde høy standard med 45 seter og fikk først i rute Molde-Sunndalsøra. I 1982 ble EEB slått sammen med Kristiansund-Oppdal Auto (KOA) og bussen ble lakkert i fargene til KOA, blå, brun og sølvfargede striper. Bussen var i bruk som rutebuss til 1993, de siste åra først og fremst i skoleruter i Nesset og Sunndal. Bildet er antakelig tatt i Eidsvågen mens bussen var ganske ny (kilde: Oddbjørn Skjørsæter sine samlinger i Romsdalsarkivet).