• Scania BF 111, 1970 mod med turbusspåbygg med regulerbare seter...Denne bussen fikk registreringsnummer T-8656. Den er for øvrig Scania BF110. BF111 kom 4-5 år seinere. Med denne bussen tog Eira-Eidsvåg Billag i bruk ny fargesetting. Den gule hovedfargen ble beholdt. Fra 1970 ble tak og front lakkert organsje, og feltet rundt vinduene ble lakkert lysgrå. Tidligere var bussene gule med mørk rød midtstripe. Flere vogner fra før 1970 ble også omlakkert til de nye fargene...(fra Oddbjørn Skjørsæter sine samlinger i Romsdalsarkivet)
    Photo: Romsdalsmuseet

Scania BF 111, 1970 mod med turbusspåbygg med regulerbare seter...Denne bussen fikk registreringsnummer T-8656. Den er for øvrig Scania BF110. BF111 kom 4-5 år seinere. Med denne b...

1 comment

• Denne bussen fikk registreringsnummer T-8656. Den er for øvrig Scania BF110. BF111 kom 4-5 år seinere. Med denne bussen tog Eira-Eidsvåg Billag i bruk ny fargesetting. Den gule hovedfargen ble beholdt. Fra 1970 ble tak og front lakkert organsje, og feltet rundt vinduene ble lakkert lysgrå. Tidligere var bussene gule med mørk rød midtstripe. Flere vogner fra før 1970 ble også omlakkert til de nye fargene.