• Dette var en Scania B80, 1969-modell, som ble levert til Eira-Eidsvåg Billag (EEB). Karosseriet er fra Bussbygg, Hovdenakken. Det er en kombinertbuss med 12 sitteplasser. Den gikk i alle år i rute Eidsvåg-Åndalsnes til den ble avløst av ny buss tidlig i 1982. Dette året ble EEB slått sammen med Kristiansund-Oppdal Auto (KOA). Alt i 1983 ble denne bussen solgt, men ble tidlig avregistrert. Bussen var opprinnelig registrert T-8890, men ble på slutten registrert UX 29874. På bildet har den fargene fra EEB..(fra Oddbjørn Skjørsæter sine samlinger i Romsdalsarkivet)
    Photo: Romsdalsmuseet

Dette var en Scania B80, 1969-modell, som ble levert til Eira-Eidsvåg Billag (EEB). Karosseriet er fra Bussbygg, Hovdenakken. Det er en kombinertbuss med 12 sitteplasser. Den gikk ...

1 comment