• Lastebilen er en Dodge godsvogn med reg nr T-8208 og tilhørte Eira Auto..Dett er en engelskbygd Dodge, også kalt Dodge Kew. Modellen var ny i 1949 og ble importert i et visst antall, bl.a. som følge av at Norge manglet amerikanske dollar i perioden...Eira Auto drev ruter med busser og godsvogner Eikesdalsvatn-Eidsvåg-Molde. Fram til 1963 var det båtrute på Eikesdalsvatnet som fraktet varer og passasjerer. Omlasting av varer fra bil til båt skjedde på Øverås ved Eikesdalsvatnet. I 1963 ble det satt inn bilferje på Eikesdalsvatnet, og godsbilen kunne nå følge ferja til og fra Eikesdalen. T-8208 var en Dodge Kew 1950-modell som gikk i denne godsruta i ni år til 1959.
    Photo: Thor Holten, Trondheim / Romsdalsmuseet

Lastebilen er en Dodge godsvogn med reg nr T-8208 og tilhørte Eira Auto..Dett er en engelskbygd Dodge, også kalt Dodge Kew. Modellen var ny i 1949 og ble importert i et visst antal...

1 comment

• Eira Auto drev ruter med busser og godsvogner Eikesdalsvatn-Eidsvåg-Molde. Fram til 1963 var det båtrute på Eikesdalsvatnet som fraktet varer og passasjerer. Omlasting av varer fra bil til båt skjedde på Øverås ved Eikesdalsvatnet. I 1963 ble det satt inn bilferje på Eikesdalsvatnet, og godsbilen kunne nå følge ferja til og fra Eikesdalen. T-8208 var en Dodge Kew 1950-modell som gikk i denne godsruta i ni år til 1959.