• Båten står utstilt på fiskerimuseet, det er en stor torskegarnsbåt, opprinnelig hjemmehørende i Bud. .Bilde er tatt i forbindelse med NRK-opptak til programmet «Hustadvikas nest siste vikinger», muligens i 1969. Båten ble da bemannet med flere eldre karer med tilknytning til Herleik Heramb –Aamot og Firskerimuseet, bl.a. Knut Gåsøy, Erling Lyngvær, Anton Heggdal. .Bildene er tatt på fjorden nordvest for Hjertøya.
    Photo: Romsdalsmuseet

Båten står utstilt på fiskerimuseet, det er en stor torskegarnsbåt, opprinnelig hjemmehørende i Bud. .Bilde er tatt i forbindelse med NRK-opptak til programmet «Hustadvikas nest si...