• Turistbuss ankommer Ergan i Bud...Denne bussen er lakkert i fargene til Nordmøre Trafikkselskap A/S (NTS) som var resultat av en fusjon fra 1. januar 1987. Bussen er også merket "Busscruise". Dette var navnet på et samarbeid mellom Kristiansund Frei Billag (KFB) og Molde Bilruter om feriereiser med buss. Året etter ble også Ålesund Bilruter med i "Busscruise". KFB ble med i NTS fra 1987 og bildet er derfor tidligst fra dette året.
    Photo: Romsdalsmuseet

Turistbuss ankommer Ergan i Bud...Denne bussen er lakkert i fargene til Nordmøre Trafikkselskap A/S (NTS) som var resultat av en fusjon fra 1. januar 1987. Bussen er også merket "B...

1 comment

• Denne bussen er lakkert i fargene til Nordmøre Trafikkselskap A/S (NTS) som var resultat av en fusjon fra 1. januar 1987. Bussen er også merket "Busscruise". Dette var navnet på et samarbeid mellom Kristiansund Frei Billag (KFB) og Molde Bilruter om feriereiser med buss. Året etter ble også Ålesund Bilruter med i "Busscruise". KFB ble med i NTS fra 1987 og bildet er derfor tidligst fra dette året.