• Dette bildet er av "Skovly" - doktorgården på Ibestad. Huset er ikke slik i dag. Det er bygd på en etasje, men den heter fremdeles Doktorgården på folkemunne. Sannsynligvis ble den endringen gjort på +- 1950..Det finnes flere bilder - av huset slik det vises her - i boka: I gode og onde dager. Korrespondanse mellom Anna og Gabriel Kielland 1908 - 1934..Skrevet av Anne Grethe Kielland Larsen, utgitt mars 2008. ISBN 978-82-303-1035-9.(Glassplateesken merket Gyldenaas 1909-1910)
    Photo: John H Gyldenaas (1861-1917) / Romsdalsmuseet

Dette bildet er av "Skovly" - doktorgården på Ibestad. Huset er ikke slik i dag. Det er bygd på en etasje, men den heter fremdeles Doktorgården på folkemunne. Sannsynligvis ble den...