• Molde by sett fra nord., Kongeskipet Norge og HMY Britannia på Moldefjorden..Dronning Elizabeth II og Kong Olav V og deres familier under feriebesøket i Romsdal 9.august...Kongebesøk av Dronning Elizabeth, prins Philip, kong Olav, Harald, Sonja..Fartøyene til ankers på fjorden er, fra høyre i bildet, det britiske kongeskipet HMY Brittania, det norske kongeskipet K/S Norge og en norsk fregatt av Oslo-klassen. Fregatten har det oprinnelige utseendet deb hadde i perioden 1966 til 1975.
    Photo: Odd Sæbø / Romsdalsmuseet

Molde by sett fra nord., Kongeskipet Norge og HMY Britannia på Moldefjorden..Dronning Elizabeth II og Kong Olav V og deres familier under feriebesøket i Romsdal 9.august...Kongebes...

1 comment

• Fartøyene til ankers på fjorden er, fra høyre i bildet, det britiske kongeskipet HMY Brittania, det norske kongeskipet K/S Norge og en norsk fregatt av Oslo-klassen. Fregatten har det oprinnelige utseendet, så bildet er tatt i perioden 1966 til 1975.

Den 9.august 1969 besøkte Dronning Elizabeth og Prins Philip Molde med Kong Olav V som vert.
    Kilde: Aftepostens Morgennummer 25.juni 1969.

Bilde kan ha blitt tatt ved denne anledningen.