• Hus nr 29a..Familien Kaurin på tur med gjester utenfor Ludvig Hansens butikk, de drar på tur innover Fannestranden, (Navnene fins i Molde by`s historie)..Dr.Edvard Kaurin bodde i huset hvor Ludvig Hansen drev turisthandel. .Huset ble bygget av amtmann Hammer i 1777 (d.1800) senere eiere byfogd Motzfeldt, konsul Buch, konsul Ohlsen, o.r. sakfører Randers..Romsdalske Vexel og Landmandsbank hadde sine kontorer her, og her hadde Romsdals Fellesbank sine første kontorer".
    Photo: Eilert Dahl f.02.02.1864 d.29.03.1928, Molde / Romsdalsmuseet

Hus nr 29a..Familien Kaurin på tur med gjester utenfor Ludvig Hansens butikk, de drar på tur innover Fannestranden, (Navnene fins i Molde by`s historie)..Dr.Edvard Kaurin bodde i h...