• Kvalfangstskuten M.25.SØ "Ingeborg" i bakgrunnen...Hvalbåt "Ingeborg" bygget for Bryde & Dahls Hvalfangerselskap (Thor Dahl og Ingvald Bryde) i 1911. Solgt til Brødrene Sæbjørnsen i 1931. Senere "Bergsund", "Tolleid", "Sulevær", "Sulevær Senior" og "Bergsund". 2008 registrert i Sandnes. Skulle gjerne visst å vite hvor hun er eller hva som skjedde etter 2008.
    Photo: Sæbjørn Sæbjørnsen f.20.10.1879 d.13.09.1952 / Romsdalsmuseet

Kvalfangstskuten M.25.SØ "Ingeborg" i bakgrunnen...Hvalbåt "Ingeborg" bygget for Bryde & Dahls Hvalfangerselskap (Thor Dahl og Ingvald Bryde) i 1911. Solgt til Brødrene...

2 comments

• Hei, jeg heter Heinrich Teerling og er tysk statsb. bosatt i norge. Je fikk en rekke bilder som viser en del tyske marinefartoy som i 1928 besökte Norge.

Et bilde av VIKERTANGEN M.25.SÖ som leverer kull

(dekkslast) til et marinefartoy.

Vis det er intresse vil jeg gjerne sende bildene via

Mange hilsner

Heinrich Teerling

Kulia 2

4912 Gjeving

E-mail: h-tee@online.no

• Hvalbåt "Ingeborg" bygget for Bryde & Dahls Hvalfangerselskap (Thor Dahl og Ingvald Bryde) i 1911. Solgt til Brødrene Sæbjørnsen i 1931. Senere "Bergsund", "Tolleid", "Sulevær", "Sulevær Senior" og "Bergsund". 2008 registrert i Sandnes. Skulle gjerne visst å vite hvor hun er eller hva som skjedde etter 2008.