• Kirkeplassen mot Bjertelibakken ca 1916..Molde gamlehjem til venstre..Skredder Onseth sitt hus til 1938. Brant i 1940. Huset ble satt opp som erstatning for kirketjener Johanesens hus som ble sterkt skadd under kirkebrannen i 1885..Parkveien sett vestover fra kirken..Klaus Kirkhorn sitt hus til høyre nærmest..Hus nr 2 på høyre side lærer Steffine Johansens hus..Hus nr 3 (64) på høyre Edvard Hansvig..Huset lengst oppi gata på venstre side er Politibetjent Peder Bros Villa, Parkveien 8..
    Photo: Kirkhorn / Romsdalsmuseet

Kirkeplassen mot Bjertelibakken ca 1916..Molde gamlehjem til venstre..Skredder Onseth sitt hus til 1938. Brant i 1940. Huset ble satt opp som erstatning for kirketjener Johanesens ...