• Flyet er et Messerschmitt en Bf109E-7 og tilhørte enten Jagdgruppe Drontheim eller 1. /JG5. .Flyet var trolig stasjonert på Gossen og har trolig nødlandet i området....Av merkingen på siden ser en at flyet har nummer 5, og tilhører hvit eller gul Staffel (skvadron). .Gossen flyplass ble åpnet i mars 1943, og fikk fra juni 1943 oppsatt med en 6-7 fly fra 10. Staffel IVgruppe JG 5. .Denne staffelen hadde hvit merking og flyene var en blanding av Bf 109 og Fw 190, jeg tror derfor at dette er en Messerschmitt Bf 109 G2 eller G6 modell av den typen som var stasjonert på Gossen i tidsrommet juni 1943 til juli 1944. .Skulle det likevel være gul merking, så kan de være et fly fra 11. Staffel III gruppe JG 5 som var stasjonert på Gossen fra desember 1944 til mai 1945. .Hvis det er mulig å få tilsendt en digital kopi av bildet så kan jeg trolig finne nøyaktig modell og muligens historien bak. .Bilde er trolig tatt i forbindelse med at flyet venter på båtfrakt til Værnes etter at det har blitt skadet under landing på Gossen flyplass 27.6.1943. .Som det fremgår av den tyske skaderapporten er det en Messerschmitt Bf 109 G2 modell. Flyet er fra 10 Staffel 4.gruppe Jagdgeswader 5 og flygeren var Unter Offizer Heinz Halstrick...(Bilder tatt av Tyske marinesoldater fra Hafenschutzflottille Molde) ..
    Photo: Rudolf Palma / Romsdalsmuseet

Flyet er et Messerschmitt en Bf109E-7 og tilhørte enten Jagdgruppe Drontheim eller 1. /JG5. .Flyet var trolig stasjonert på Gossen og har trolig nødlandet i området....Av merkingen...

• Nope. Ikke en G. Det er en E. Alle som er litt flyinteressert ser da det.