• Mercedes Benz OP 3500. reg nr: T-3818..(1954)..Den tilhørte Romsdals Skyssforening, Åndalsnes (se logo på siden) som brukte den som turbuss fram mot slutten på 1960-tallet. Den ble solgt og brukt til ulike formål, blant annet som anleggsbrakke. Sist på 1980-tallet ble den oppdaget i Telemark av romsdalinger som fikk hentet den tilbake. Det ble igangsatt restaurering og i 1997 stod den ferdig minst like flott som da den ble levert i 1954. Etter 1997 har den deltatt på flere treff for veteranbusser og er en verdig representant for busser fra Bussbygg, Hovdenakken, fra 1950-tallet..(utenfor Bussbygg)
    Photo: Romsdalsmuseet

Mercedes Benz OP 3500. reg nr: T-3818..(1954)..Den tilhørte Romsdals Skyssforening, Åndalsnes (se logo på siden) som brukte den som turbuss fram mot slutten på 1960-tallet. Den ble...