• Molde sett fra nord., Den Tyske eskadre på besøk i Molde sommeren 1891. Bilde kan også være fra 1890 da teksten på de forskjellige versjonene av dette bildet har forskjellig tekst..Om SMY Hohenzollern er med på bildet så er det i så fall SMY Hohenzollern I og ikke SMY Hohenzollern II da den først ble tatt i bruk 1893..Bildet skal være tatt fra taket av Løvåsløa.."Gamle krigsskip. Mulig fra det første tyske flåtebesøk i Molde 1890. Det skulle den gang ha vært her 8 konvetter med følgeskip. Bilde er tatt ovenfor Mathias på Hauå"..«Tysk flåte på Molde havn mellom 18.07.1890 og 24.07.1890».
    Photo: Birkeland / Romsdalsmuseet

Molde sett fra nord., Den Tyske eskadre på besøk i Molde sommeren 1891. Bilde kan også være fra 1890 da teksten på de forskjellige versjonene av dette bildet har forskjellig tekst....