• Storgata sett vestover., 52b Bastian Dahls, senere Ulrikke Aandahls eiendom, Hun flyttet sin manufakturforretning inn her i 1889, og huset ble da ombygget..Trappene: Ingangen til Hotell Molde. Nedsiden av gaten: Huset nærmest til venstre: Der ble bygget et større siden av N.P Dahl. Det høye huset`s eiere: ukjent for J,D.B. Men det neste var blikkenslager (og bakere) Lind, der hvor senerer Schistad gård ble bygget.
    Photo: Romsdalsmuseet

Storgata sett vestover., 52b Bastian Dahls, senere Ulrikke Aandahls eiendom, Hun flyttet sin manufakturforretning inn her i 1889, og huset ble da ombygget..Trappene: Ingangen til H...