• Røvika, Bolsøy. Bildene viser smed Bård Madsens hjem, Borvika, småbruk, verksted, B.M. f.1859-1949. Smie/ verksted er den bygninga hvor bare halve taket står. Selve smia var der taket har rast ned. Våningshuset kjøpte B.M i 1897. Plassen heter Bjerkelunder. Bård Madsens sønn, Sigurd, f.1900 bor i huset np. (1981) Viser til intervju med S.M om faren og hans virksomhet. En av farens motorer står på fiskerimuseet på Hjertøya. Se også nr. 2632A. (http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01544.wc2&gardpostnr=600&personpostnr=3319#nedre)
    Photo: Jarle Sanden / Romsdalsmuseet

Røvika, Bolsøy. Bildene viser smed Bård Madsens hjem, Borvika, småbruk, verksted, B.M. f.1859-1949. Smie/ verksted er den bygninga hvor bare halve taket står. Selve smia var der ta...