• Bakerst fra høyre står Marie O. Sjølseth fra Øksendal. Hun emigrerte i 1897 og  ble gift med Erik F. Moe i Washington (Aberdeen, Grays Harbor). Erik var medeier i det fremgangsrike Sjolseth & Moe Logging Company. Marits brødre; Erik, Johan, Daniel og Gunder Sjølseth var også medeiere i kompaniet.."Den andre kvinna er høyst trolig Guro O. Engen fra Øksendal. Hun ble gift med Gunder O. Brandstad i staten Washington. De fire på bildet hadde det til felles, at de emigrerte i mars 1898 og reiste sammen på deler av turen".
    Photo: Joh K Engvig, Kristiansund. / Romsdalsmuseet

Bakerst fra høyre står Marie O. Sjølseth fra Øksendal. Hun emigrerte i 1897 og  ble gift med Erik F. Moe i Washington (Aberdeen, Grays Harbor). Erik var medeier i det fremgangsrike...

2 comments

• Bakerst fra høyre står Marie O. Sjølseth fra Øksendal. Hun emigrerte i 1897 og ble gift med Erik F. Moe i Washington (Aberdeen, Grays Harbor). Erik var medeier i det fremgangsrike Sjolseth & Moe Logging Company. Marits brødre; Erik, Johan, Daniel og Gunder Sjølseth var også medeiere i kompaniet.
  • Den andre kvinna er høyst trolig Guro O. Engen fra Øksendal. Hun ble gift med Gunder O. Brandstad i staten Washington. De fire på bildet hadde det til felles, at de emigrerte i mars 1898 og reiste sammen på deler av turen.