• Gårdene på Årøfleten ( Årøgårdene)..Gardene på nersiden av veien f.v: Bernhard O Aarø sin gard gnr 33 bnr 3, Ole Martinius sin gard gnr 33 bnr 12..Garden til høyre på øversiden av veien: Ole B Aarø (Martin O Aarø) sin gard gnr 33 bnr 14..Vegvestnet bak til høyre.
    Photo: Widerøe / Romsdalsmuseet

Gårdene på Årøfleten ( Årøgårdene)..Gardene på nersiden av veien f.v: Bernhard O Aarø sin gard gnr 33 bnr 3, Ole Martinius sin gard gnr 33 bnr 12..Garden til høyre på øversiden av ...

1 comment

• Martin Aarøs gård på nersida av vegen? Tror det må være feil. Slik jeg husker det var det hans gård på øversida av vegen. Da vi var i Årøelva og fisket syklet vi rett forbi våningshuset hans for å komme ned til elva. Det var før nyvegen kom rett foran trappa på boligen hans. Hovedvegen den gangen er den som går bakover i bildet.