• Bespisning i gymsalen. Trolig Vilberg skole eller Eidsvoll kommunale husmorskole.
    Photo: Lars Bry / Museene i Akershus (Opphavsrett)

Styrer/rektor Peder Vidnes nr. 4 fra v. bak. Styrer ved Eidsvoll Kommunale Husmorskole Ingeborg Hilde til høyre foran.

• Vi hadde ikke noe gymnastikksal Paa Raaholt skole.
  • Helt enig, det var utegym på Råholtskolen! Og skiturer på vinteren. Dette er sikkert Vilberg, den nye skolen, eller kanskje husmorskolen der. Og jeg kan ikke se Peder Vidnes på dette bildet!
  • Beklager, det er Peder Vidnes i mørk dress!
  • Det ble omstokking av kommentarene her. Det var ikke gymsal på Råholt. Det var utegym, og så skiturer om vinteren. Det er mer sannsynlig at dette er den nyere skolen på Vilberg, da ville Peder Vidnes være en sannsynlig gjest!