• Bygning.

Bondelia husmorskole på Gjøvik.
Slik såg skolen ut før den brant ned. Åsta Harildstad var elev dengang og måtte, som alle de andre, komme seg ut fortest mulig. Ingen ble skadet, men alle eiendelene til elevene brant opp. Også alt som Åsta hadde, inkludert bunaden hennes. Årstall Ca 1935.
Skrevet av: Nils Gunnar gunnerod@online.no

14.10.2013
Dette er fhv. Bondelia Husmorskole, som ligger på venstre side av veien inn til Gjøvik sørfra. (fra Ø. Toten). Var under 2. verdenskrig forlegning for tyske wehrmachtsoldater og senere videregående skole for helsefag. Bygningens utseende, på bildene, fraviker  noe fra dagens.
Skrevet av: K Nordland

23.12.2013:
Skrevet av: Geir Thorud
    Photo: Lars Bry / Museene i Akershus (Opphavsrett)

Bygning. Stor bygning. Skole? ved Mjøsa. Ved Kapp/Toten. Det er bare kvinner i hagen, så da kan det ikke være landbruksskole. Bondelia husmorskole på Gjøvik. Slik såg skolen ut f...

1 comment

• Sannsynligvis Bondelia husmorskole sør for Gjøvik før brannen i 1934, dvs den gang i Vardal herred.