• Feiring av at 2. verdenskrig er slutt. På Rubisplassen i Sundet.
Foran fra v.: Bjørn Bratlie (på sin fars fang), Trygve Bratlie,  billettør Oddvar Jansen, Far - Arthur Olsen, billettør Odd Årnes (drikker), og en jeg tror het Gundersen (drikker også).

Bak fra v.: Birger Vestlie sjåfør, Kristian Rønsen verkstedformann med stor flaske, Svein Sandmoe, sjåfør hos Kolbjørn Skauerud, (lastebileier på Styri), sittende bak delvis skjult vet jeg ikke, men han var ike ansatt på Rubis. Stående helt til venstre tror jeg er herr Lie, eier av Lies pensjonat  (ved Rubis).
Kilde: Reidar Berglund (Olsen)
(Bakerste rad er det noe som ikke stemmer helt)

06.03.2013:
Rettelse: Sønn og far på venstre side heter Kåre Bjørn Bratli og Ole Bratli.
Skrevet av: Trond Gundersen
    Photo: Museene i Akershus (Opphavsrett)

Feiring av at 2. verdenskrig er slutt. På Rubisplassen i Sundet. Foran fra v.: Bjørn Bratlie (på sin fars fang), Trygve Bratlie, billettør Oddvar Jansen, Far - Arthur Olsen, bill...