Tittelen "Judicial Non-Tessellation" antyder verkets utgangspunkt og idé hentet fra endringene i byggets funksjon som dømmende instans. Morris` metode kjennetegnes av å anvende komplekse abstraksjoner som metaforer på maktstrukturer gjemt under overflaten i våre hverdagslige omgivelser. I forbindelse med oppdraget skrev Morris at fargene og formene "refer to the Gulating building itself and the opposing psychologies, contradictory yet sometimes coinciding interests of parties". I møtet med veggmaleriet kan disse konkurrerende opposisjonene oppleves som en dynamisk kamp mellom farger og ulike geometriske felt.
Photo:
Brødreskift, Thor
/
Kunst i offentlige rom
Tittelen "Judicial Non-Tessellation" antyder verkets utgangspunkt og idé hentet fra endringene i byggets funksjon som dømmende instans. Morris` metode kjennetegnes av å anvende komplekse abstraksjoner som metaforer på maktstrukturer gjemt under overflaten i våre hverdagslige omgivelser. I forbindelse med oppdraget skrev Morris at fargene og formene "refer to the Gulating building itself and the opposing psychologies, contradictory yet sometimes coinciding interests of parties". I møtet med veggmaleriet kan disse konkurrerende opposisjonene oppleves som en dynamisk kamp mellom farger og ulike geometriske felt.
Photo:
Aandal, Ole John
/
Kunst i offentlige rom
Tittelen "Judicial Non-Tessellation" antyder verkets utgangspunkt og idé hentet fra endringene i byggets funksjon som dømmende instans. Morris` metode kjennetegnes av å anvende komplekse abstraksjoner som metaforer på maktstrukturer gjemt under overflaten i våre hverdagslige omgivelser. I forbindelse med oppdraget skrev Morris at fargene og formene "refer to the Gulating building itself and the opposing psychologies, contradictory yet sometimes coinciding interests of parties". I møtet med veggmaleriet kan disse konkurrerende opposisjonene oppleves som en dynamisk kamp mellom farger og ulike geometriske felt.
Photo:
Brødreskift, Thor
/
Kunst i offentlige rom