• Installasjonen består av en vertikal linje av LED lys som går fra bakken til taket i byggets fasade. LED-lysene er programmert med 10 ulike programmer, et basisprogram til daglig bruk, syv monokrome programmer som er tenkt brukt ved f.eks temadager, studentuke etc. og to ”partyprogrammer” som kan brukes ved spesielle anledninger. Tanken er at brukerne skal ha anledning til å påvirke den visuelle variasjonen i kunstverket gjennom å endre program. Idéen med lysmarkeringen i fasaden har vært å skape en kommentar til byggets sentralfunksjon. Kunstneren har ønsket å gjøre et visuelt grep som markerer at dette er skolens kjernepunkt og samlingssted, og hensikten er at lyset vil bidra til å tydeliggjøre bygget som en sosial sentralenhet.
    Photo: Børre Sæthre / Kunst i offentlige rom
  • Installasjonen består av en vertikal linje av LED lys som går fra bakken til taket i byggets fasade. LED-lysene er programmert med 10 ulike programmer, et basisprogram til daglig bruk, syv monokrome programmer som er tenkt brukt ved f.eks temadager, studentuke etc. og to ”partyprogrammer” som kan brukes ved spesielle anledninger. Tanken er at brukerne skal ha anledning til å påvirke den visuelle variasjonen i kunstverket gjennom å endre program. Idéen med lysmarkeringen i fasaden har vært å skape en kommentar til byggets sentralfunksjon. Kunstneren har ønsket å gjøre et visuelt grep som markerer at dette er skolens kjernepunkt og samlingssted, og hensikten er at lyset vil bidra til å tydeliggjøre bygget som en sosial sentralenhet.
    Photo: Sæthre, Børre / Kunst i offentlige rom
  • Installasjonen består av en vertikal linje av LED lys som går fra bakken til taket i byggets fasade. LED-lysene er programmert med 10 ulike programmer, et basisprogram til daglig bruk, syv monokrome programmer som er tenkt brukt ved f.eks temadager, studentuke etc. og to ”partyprogrammer” som kan brukes ved spesielle anledninger. Tanken er at brukerne skal ha anledning til å påvirke den visuelle variasjonen i kunstverket gjennom å endre program. Idéen med lysmarkeringen i fasaden har vært å skape en kommentar til byggets sentralfunksjon. Kunstneren har ønsket å gjøre et visuelt grep som markerer at dette er skolens kjernepunkt og samlingssted, og hensikten er at lyset vil bidra til å tydeliggjøre bygget som en sosial sentralenhet.
    Photo: Sæthre, Børre / Kunst i offentlige rom
  • Installasjonen består av en vertikal linje av LED lys som går fra bakken til taket i byggets fasade. LED-lysene er programmert med 10 ulike programmer, et basisprogram til daglig bruk, syv monokrome programmer som er tenkt brukt ved f.eks temadager, studentuke etc. og to ”partyprogrammer” som kan brukes ved spesielle anledninger. Tanken er at brukerne skal ha anledning til å påvirke den visuelle variasjonen i kunstverket gjennom å endre program. Idéen med lysmarkeringen i fasaden har vært å skape en kommentar til byggets sentralfunksjon. Kunstneren har ønsket å gjøre et visuelt grep som markerer at dette er skolens kjernepunkt og samlingssted, og hensikten er at lyset vil bidra til å tydeliggjøre bygget som en sosial sentralenhet.
    Photo: Sæthre, Børre / Kunst i offentlige rom
  • Installasjonen består av en vertikal linje av LED lys som går fra bakken til taket i byggets fasade. LED-lysene er programmert med 10 ulike programmer, et basisprogram til daglig bruk, syv monokrome programmer som er tenkt brukt ved f.eks temadager, studentuke etc. og to ”partyprogrammer” som kan brukes ved spesielle anledninger. Tanken er at brukerne skal ha anledning til å påvirke den visuelle variasjonen i kunstverket gjennom å endre program. Idéen med lysmarkeringen i fasaden har vært å skape en kommentar til byggets sentralfunksjon. Kunstneren har ønsket å gjøre et visuelt grep som markerer at dette er skolens kjernepunkt og samlingssted, og hensikten er at lyset vil bidra til å tydeliggjøre bygget som en sosial sentralenhet.
    Photo: Sæthre, Børre / Kunst i offentlige rom
  • Installasjonen består av en vertikal linje av LED lys som går fra bakken til taket i byggets fasade. LED-lysene er programmert med 10 ulike programmer, et basisprogram til daglig bruk, syv monokrome programmer som er tenkt brukt ved f.eks temadager, studentuke etc. og to ”partyprogrammer” som kan brukes ved spesielle anledninger. Tanken er at brukerne skal ha anledning til å påvirke den visuelle variasjonen i kunstverket gjennom å endre program. Idéen med lysmarkeringen i fasaden har vært å skape en kommentar til byggets sentralfunksjon. Kunstneren har ønsket å gjøre et visuelt grep som markerer at dette er skolens kjernepunkt og samlingssted, og hensikten er at lyset vil bidra til å tydeliggjøre bygget som en sosial sentralenhet.
    Photo: Sæthre, Børre / Kunst i offentlige rom

Untitled (Vertical Flick) [Installasjon]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to