• Pedalharpe med åtte pedaler, derav et for crescendo. Omfang: EE - e4

Ni omspunne strenger i bass, resten er tarmstrenger, rød for c og svart for f.

Lokket og korpus er dekorert med bilder i bronsefarge, sannsynligvis overføringsbilder som fremstiller figurer og musikalske scener inspirert av antikken. Søylen er kannelert og kapitelet er dekorert med forgylte gipsapplikasjoner. 

I følge tradisjonen ble en ekstra stang (nummer B i museets katalog) tilført på et senere tidspunkt for å forminske strengenes trykk på instrumentets søyle. Det er en hul metallstang, bemalt for å tilpasses den originale søylens utseende. Metallstangen avslutter med en spiss av tre som sitter løst. Stangen var festet på instrumentet med en tung metallmansjett. Stangen er demontert, mansjetten er fortsatt festet på instrumentets søyle.
    Photo: Rotli, Ingrid / Ringve Musikkmuseum
  • Pedalharpe med åtte pedaler, derav et for crescendo. Omfang: EE - e4

Ni omspunne strenger i bass, resten er tarmstrenger, rød for c og svart for f.

Lokket og korpus er dekorert med bilder i bronsefarge, sannsynligvis overføringsbilder som fremstiller figurer og musikalske scener inspirert av antikken. Søylen er kannelert og kapitelet er dekorert med forgylte gipsapplikasjoner. 

I følge tradisjonen ble en ekstra stang (nummer B i museets katalog) tilført på et senere tidspunkt for å forminske strengenes trykk på instrumentets søyle. Det er en hul metallstang, bemalt for å tilpasses den originale søylens utseende. Metallstangen avslutter med en spiss av tre som sitter løst. Stangen var festet på instrumentet med en tung metallmansjett. Stangen er demontert, mansjetten er fortsatt festet på instrumentets søyle.
    Photo: Rotli, Ingrid / Ringve Musikkmuseum
  • Pedalharpe med åtte pedaler, derav et for crescendo. Omfang: EE - e4

Ni omspunne strenger i bass, resten er tarmstrenger, rød for c og svart for f.

Lokket og korpus er dekorert med bilder i bronsefarge, sannsynligvis overføringsbilder som fremstiller figurer og musikalske scener inspirert av antikken. Søylen er kannelert og kapitelet er dekorert med forgylte gipsapplikasjoner. 

I følge tradisjonen ble en ekstra stang (nummer B i museets katalog) tilført på et senere tidspunkt for å forminske strengenes trykk på instrumentets søyle. Det er en hul metallstang, bemalt for å tilpasses den originale søylens utseende. Metallstangen avslutter med en spiss av tre som sitter løst. Stangen var festet på instrumentet med en tung metallmansjett. Stangen er demontert, mansjetten er fortsatt festet på instrumentets søyle.
    Photo: Ringve Musikkmuseum
  • Pedalharpe med åtte pedaler, derav et for crescendo. Omfang: EE - e4

Ni omspunne strenger i bass, resten er tarmstrenger, rød for c og svart for f.

Lokket og korpus er dekorert med bilder i bronsefarge, sannsynligvis overføringsbilder som fremstiller figurer og musikalske scener inspirert av antikken. Søylen er kannelert og kapitelet er dekorert med forgylte gipsapplikasjoner. 

I følge tradisjonen ble en ekstra stang (nummer B i museets katalog) tilført på et senere tidspunkt for å forminske strengenes trykk på instrumentets søyle. Det er en hul metallstang, bemalt for å tilpasses den originale søylens utseende. Metallstangen avslutter med en spiss av tre som sitter løst. Stangen var festet på instrumentet med en tung metallmansjett. Stangen er demontert, mansjetten er fortsatt festet på instrumentets søyle.
    Photo: Ringve Musikkmuseum
  • Pedalharpe med åtte pedaler, derav et for crescendo. Omfang: EE - e4

Ni omspunne strenger i bass, resten er tarmstrenger, rød for c og svart for f.

Lokket og korpus er dekorert med bilder i bronsefarge, sannsynligvis overføringsbilder som fremstiller figurer og musikalske scener inspirert av antikken. Søylen er kannelert og kapitelet er dekorert med forgylte gipsapplikasjoner. 

I følge tradisjonen ble en ekstra stang (nummer B i museets katalog) tilført på et senere tidspunkt for å forminske strengenes trykk på instrumentets søyle. Det er en hul metallstang, bemalt for å tilpasses den originale søylens utseende. Metallstangen avslutter med en spiss av tre som sitter løst. Stangen var festet på instrumentet med en tung metallmansjett. Stangen er demontert, mansjetten er fortsatt festet på instrumentets søyle.
    Photo: Ringve Musikkmuseum

Harpe

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to